fbpx

Funkcionális gyerekétkeztetés szívvel lélekkel

Dénes Dóra családi konyhája

  • Étrendtanácsadás
  • Rólam
  • Kapcsolat
  • Alacsony fruktóztartalmú Alacsony hisztamintartalmú Egyéb kategória Falatkás hozzátáplálás (BLW) Harapnivaló tavaszi zöldek Házi tészta IR-barát Makrobiotikus Mindenmentes Őszi recept Reggeli Rostban gazdag Szoptatás barát Téli recept Várandós barát Vegán

    Diós brokkolipite avokádóval – reggeli energia

    A brokkoli, csak úgy, mint rokona, a karfiol, hálás alapanyag tésztafélékhez. A benne található magnézium, kálcium, cink is elengedhetetlen ahhoz, hogy gyermekünk a hintán, a mászókán, rugós lovacskán és a csúszdán is a tőle telhető legjobb teljesítményt nyújtsa.

    A brokkoli, és más keresztesek általában nem a kisgyerekek legnagyobb barátai. Mint a kéntartalmú zöldségek, főzéskor termálfürdő illatot árasztanak, ez nehezíti a helyzetüket. De a K-betűs különítmény, és még a hagymafélék is pont ezeknek a vegyületeknek köszönhetően a szervezet méregtelenítési feladatainak ellátását segítik, és a szövetek, ízületek felépítéséhez szükségesek. 

    Nálunk két módon váltak be a legzsengébb években: ha sütőben sütöttük, vagy ha párolva tésztával kombináltuk.

    A keresztesvirágzatúak közül a brokkoli a legkönnyebben emészthetőek közé tartozik, és jól tárolható fagyasztott formában is. Érdemes télen, amikor a leginkább elérhető, nagyobb mennyiséget beszerezni belőle, rózsáira szedni, a tönkjét felkarikázni, és néhány percig forró vízbe dobni, blansírozni. Ezután fagyaszthatjuk. Így a színét és állagát is jobban megtartja, és egész évben használható lesz. A babáknak a 7. hónaptól már kínálhatjuk.

    Az avokádó pedig az egészséges zsírsavak egyik jó forrása. A hozzátáplálási kor kezdetétől fogyasztható, és ehhez a reggelihez teljesen natúr módon a maga A-, B- és E-vitamin arzenálját teszi hozzá.

    De rövidebben megfogalmazva, ez az irtó egyszerű baba reggeli. Érdemes magunknak is félretenni belőle, és tovább fűszerezni.

    Full vitamin reggelire: diós brokkolipite avokádóval

    Hozzávalók: 4 adaghoz:

    Tészta:

    • 20 dkg brokkoli
    • 10 dkg rizsliszt
    • 2 ek kókuszolaj
    • 3-4 ek pirított, majd darált dió
    • Egy kevés szódabikarbóna, só, reszelt citromhéj, szerecsendió

    A feltéthez:

    • 2 érett avokádó
    • Pár csepp citrom

    Elkészítés:

    A sütöt 180 fokra melegítem. A brokkolit megtisztítom, összedarabolom és késes aprítóban morzsásra darálom. Kevés vízzel megpárolom. De lehet úgy is, hogy rózsáira bontva párolom, és utána pürésítem. A párolt zöldséget keverőtálban tésztává gyúrom a többi alapanyaggal, négy részre osztom, és kiolajozott, kicsi quiche-sütő edénykékbe rendezgetem. 15 perc alatt megsütöm.

    Amíg a pite sül, az avokádót félbevágom, kikanalazom egy tálba, és némi citromlevet adok hozzá. Ízlés és fogazat alapján pépesítem villával.

    Tipp

    Dió nélkül 9 hónapos babának is kínálható. Egyéves kor alatt a diót darálva adjuk hozzá, egyszerre  kis mennyiségben. 

    Bizonytalan vagy a hozzátáplálásban? Különleges étrendi igényeitekkel zsonglőrködsz és az időhiány mindig nyerésre áll?  Válogatós lánglelkűvel küzdesz? Étrendtanácsadásomon ezekben a kihívásokban is örömmel segítek. Ha pedig családi receptekre, inspirációra van szükséged, kövess Facebookon, Instagramon!

    Dénes Dóra

    Dénes Dóra vagyok, funkcionális táplálkozási tanácsadó és receptfejlesztő. Érdeklődésem középpontjában a gyógyító étrendek és tápanyagok állnak, a gyerekek egészségének megalapozása az étkezési szokásaikon keresztül, és a különböző étrendi szükségletek összehangolása családon belül.

    Étrend tanácsadás

    Étrend tanácsadás

    Reform ételek, fura alapanyagok az élelmiszerlistádon - segítek, hogy ne korlátozást, hanem lehetőségeket és örömöt hozzanak neked és a családodnak. Ha egészségügyi okokból, családtagod miatt, vagy babavárás, szoptatás, hozzátáplálás miatt nagy elhatározásra jutottál, számíthatsz rám.

    @edespofablog

    Followers